Monday, November 1, 2010

Pesanan dari si dia..



wah..sekarang jam dh nunjukkan pukul 3.06 pagi..huhuhu...saya baru je siapkan keje..tu pon belom sepenuhnyer..aduhai...Ya Allah..bantulah hamba-Mu yang lemah ini..bantulah aku dalam menyelesaikan misiku dan permudahkanlah perjalanan hidupku Ya Allah..



sebelum tidur, rasa teringin sangat nak buat sikit coretan kat sini..^__^..coretan ni sebenarnyer hasil dari peringatan dari si dia..^_^

Semalam tengahari..si dia ade bertanya.."awak, saya nk tye sket ni, bolei?"..."boleh3!"..ramah saya menjawab.."erm..wallpaper lappy awak gambar pe?" tanya dia setelah berfikir sejenak...

"Erm..gambar yang saya minat la..kadang-kadang gambar pemandangan, kadang-kadang gambar kartun..tp sekali sekala letak jugak gambar sendiri..hihi"..

"awak..."

"yep!".."ade pe?..nape tye cenggitu?"..^_^

"boleh x kalo awak tukar...letak la gambar mak ayah ke..xpon gambar Ka'abah ke.."

"bolei je..tp nape eh tiba2 je mta saya tuka?"

"sebabnyer...Allah beri kita nikmat boleh melihat...jadi..bila kita dianugerahkan nikmat ni..sebaiknya..kiter kena hargai..lihat la mak ayah selalu...Ka'abah..kiter xtau bila nikmat mata kita akan ditarik semula"

"Gulpp!.." saya menelan air liur...dalam hati..terasa disimbah air yang sejuk menyegarkan...

"terima kasih wahai imamku..terima kasih kerana mengingtkan diriku yang selalu lalai dengan nikmat Allah"..

"sama2 awak.."..dia tersenyum dengan penuh rasa syukur kerana tulang rusuknya tidak banyak songeh dan mudah menurut setiap kali diberi nasihat....

"Alhamdulillah..".. sambil berbisik dalam hati.."ya Allah..terima kasih kerana kurniakanku insan ini sebagai imamku..."...tersenyum...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...